Floortje Ingen Housz
www.fihfotografie.nl

Hoe werkt een newbornshoot?

Vaak krijg ik de vraag, fotografeer jij ook baby’s? Ik begin te lachen en zeg ja! Veel zelfs, alleen om nou niet van elke baby meteen een wereldster te maken staan er niet zo veel kindjes online.
De beste tijd om het kindje te fotograferen is binnen de eerste twee weken van zijn of haar leven. De kleintjes zijn dan nog lekker slaperig en ik kan ze makkelijk in verschillende posities leggen. De foto’s maak ik met natuurlijk licht, ik kom daarom ook altijd overdag langs.

Inge & Patrick, de trotse ouders hebben bij mij een zwangerschapshoot gedaan en meteen ook aangegeven wanneer Inge ongeveer gaan bevallen van hun eerste kindje. FIHFotografie_Inge_Patrick (24)

Afgelopen week was ik bij Mats, een lief klein jongetje van 10 dagen oud. Als ik in het Amsterdamse appartement van Inge & Patrick kom breekt het zweet me uit! Heel fijn, mijn advies is namelijk altijd de verwarming een half uurtje voordat ik er ben op 28 graden te zetten zodat het voor de kleine niet koud is om soms even bloot te zijn. Natuurlijk was ik eerst m’n handen, daarna krijg ik kleine Mats op schoot! Hij is lekker wakker en krijgt zo een flesje van mama. Ondertussen bouw ik mijn mini-studio op, want naast foto’s met de ouders maak ik ook foto’s van Mats alleen. FIHFotografie_Mats (34)

Met mijn warmte kacheltje verwarm ik mijn handen en de props zoals kussens, kleedjes & manden voordat ik hem er in leg. Natuurlijk is alles gecheckt op scherpe randen en zullen we nooit iets doen met enig risico voor de baby.
FIHFotografie_MATS_2FIHFotografie_MATS

Mats slaapt als een roosje en we kunnen 3 verschillende soort foto’s met hem maken voordat hij begint te pruttelen. Dan kleden we hem weer lekker warm aan en slaapt hij rustig verder bij mama op haar arm.
FIHFotografie_Mats (2)
Meer foto’s bekijken van dit wereldsterretje? http://fihfotografie.nl/content.php?id=92

Dit bericht is gepubliceerd op november 29, 2013 om 09:43. Het’is opgeslagen in Inspiratie, Uncategorized, Website en getagd als . Markeer de permalink als favoriet. Volg hier alle reacties met de RSS feed voor dit bericht.

Een gedachte over “Hoe werkt een newbornshoot?

  1. Jeroen van Essen op schreef:

    Trots

    Verstuurd vanaf mijn iPhone

Geef een reactie

