Floortje Ingen Housz

Woodstock 2013!

De combinatie van muziek en een dochter aan de arm van haar vader (die net iets te hard loopt), bloedmooi en vol vertrouwen dat de man die daar aan het einde van het pad staat de rest van haar leven bij haar zal blijven maakt me week, achter m’n fototoestel van 2,5 kilo kan ik me gelukkig goed verschuilen, click, click, click, slik, weer een traan. Wat is dit toch bijzonder. Vaak krijg ik de vraag waar ik aan denk als ik aan het fotograferen ben, ik kijk, leef me in en probeer te bedenken wat ik zie als ik in haar hoge hakjes zou staan. Ik neem de sfeer in me op, ga mee met het cadans van de dienst, de momenten, het verdriet om de mensen die er niet meer zijn en de vreugde om elkaar te mogen kussen, de angst van het bruidsjongetje dat de ringen mag brengen, de zenuwen van de vrienden die iets mogen zeggen en de trotse blik in de ogen van de vaders en de zakdoekjes bij moeders en oma’s!

Toen ik een klein meisje was wilde ik echt NO-WAY trouwen, dat was toch zo iets raars, niet zozeer het trouwen vond ik raar, maar vooral dat je toch weer kan scheiden als je dat wil.. waarom trouw je dan? Maar sinds ik huwelijken fotografeer, zelf de man van mijn dromen heb ontmoet en kinderen van hem heb ben ik daar toch heel anders over gaan denken…

Na week in week uit tientallen bruiloften van andere te hebben mogen fotograferen en meemaken was het dan zo ver! Ik mocht zelf! 22 juni 2013, die dag zal ik nooit meer vergeten, het een onvergetelijke en super bijzondere intieme dag die ik voor geen goud had willen missen! We hebben onze vrienden en familie gevraagd om te helpen en dat maakte de aanloop naar het huwelijk en de dag zelf zo persoonlijk! We trouwde op de Ullerberg, ons familiehuis waar ik al mijn hele leven kom, dat voelt als thuis!

Het afgelopen jaar spaarde we al onze glazen potjes, de boswachter Peter zaagde stukken hout voor ons, kraampjes huurde we, tenten kochten we (en verkochten we weer door), bloemen plukte we in de berm, tafel kleden maakte we van oude stoffen en het eten kochten we zo veel mogelijk bij de boeren zelf in. We maakte 200 bedankjes van glazen potjes met daarin ingrediënten voor heerlijke M&M Koekjes, scheurde honderden linten, verfde we 30 wegwijs borden, vlechten een van mijn beste vriendinnen mijn haar, maakte we zelf pinweels, smeerde broodjes en versierde zo mogelijk alles wat los en vast zat! Daarnaast maakte Jeroen een fantastische fotobooth van een oude reiskoffer, compleet met verkleedkleren, snorren en brillen! We maakte in papa’s oude sigarendoosje een ringkussentje en leerde Loet & Tijn snel lopen zodat ze de ringen kunnen brengen.

Ons dreamteam was ijzersterk, 4 vrienden van Jeroen en 5 vriendinnen van mij. En dan onze trouwambtenaar voor die dag: Sanne! Mijn lieve vriendin die ons door en door kent en een prachtig verhaal heeft vertelt. Ook heeft onze familie heel veel geholpen om alles zo te krijgen als we in ons hoofd hadden. Mama is 5x mee naar Antwerpen geweest om een prachtige jurk uit te zoeken, mijn zus maakte foto’s en bakte samen met de zus van Jeroen heel veel taarten voor onze taartentafel. Jeroens moeder ging mee een pak en smoking uitzoeken en Lotte was ons bruidsmeisje samen met Loet & Tijn. Diederik mijn broer bracht mij tijdens de ceremonie naar Jeroen toe en tijdens de ceremonie zong Roos, onze fantastische oppas, Feels like home & One year of love. De bloemen zijn met zorg uitgezocht door onze vriendin Louky en dan de catering, Het Kookstel, is opgericht door mijn nichtje Tijntje en haar beste vriend Felix en ze hebben de hele aanloop naar ons huwelijk meegemaakt en geholpen. Op de dag zelf hebben ze zulk lekker eten gekookt voor alle gasten! ’s avonds gingen de voetjes van de vloer bij DJ LYNNB & The coconuts (helaas geen site, band van Tim de waard). ’s avonds laat werden we verrast door een te mooie LIPDUB gemaakt door Edmee en is Jes op zijn knieën gegaan nadat zijn vriendin mijn bruidsbloemetjes ving! Kortom te veel om op te noemen, want naast deze lieve vrienden en familie hebben de andere gasten ons het afgelopen jaar ook geholpen met van alles en nog wat!

Kijk hier voor foto’s van 22 juni 2013

Dit bericht is gepubliceerd op oktober 28, 2013 om 22:01 en is opgeslagen onder Inspiratie. Markeer de permalink als favoriet. Volg hier alle reacties met de RSS feed voor dit bericht.

2 gedachten over “Woodstock 2013!

  1. Hannah Vroegop op schreef:

    Prachtig! Naar de muziek luisterend bekijk ik jullie foto’s en ik word een tikkie emotioneel bij deze ‘inkijk in jullie trouwdag’.

Geef een reactie

